آیا یک دستگاه تصفیه هوا برای کل خانه من کافی است؟
آیا یک دستگاه تصفیه هوا برای کل خانه من کافی است؟
تهویه شاید مهمترین عنصر برای آسایش در یک خانه باشد. در حالی که دود اگزوز ماشین‌ها و کارخانه‌ها هوای بیرون را ناسالم می‌کنند، چه باور کنید چه نکنید، کیفیت هوای داخل خانه شما چندان بهتر نیست. به تمام پارچه‌ها، وسایل الکترونیکی، پلاستیک، چوب و سایر مواد خانه خود فکر کنید. لوازم تمیز کننده‌ای که استفاده می‌کنید، از جمله مواد شوینده و لباسشویی؛ همه اینها مواد شیمیایی هستند و باعث آلودگی هوای خانه شما می‌شوند که می‌توانند به اندازه آلودگی خودروها مضر باشند. به همین دلیل است که خیلی ازآدم‌ها به فکر تهیه یک دستگاه تصفیه هوا می‌افتند.
با این حال آیا مطمئن نیستید که سرمایه‌گذاری روی یک دستگاه تصفیه هوا، انتخاب خوبی است یا نه؟ توصیه‌هایی داریم که به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.
چه خانه‌تان سیستم تهویه مرکزی داشته باشد یا نه، بد نیست که یک تصفیه کننده کوچک قابل حمل اکسی باکس نیز داشته باشید تا در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید، به عنوان مثال:
1. هر زمان که در خانه یا اتاقی نقاشی یا رنگ آمیزی می‌کنید
2. اتاق‌هایی که به عنوان مکان‌های پرتردد برای حیوانات خانگی هستند
3. وقتی شومینه یا اجاق گاز روشن است
4. در روزهایی که تشدید کننده‌های آلرژی زیاد است
5. در اتاق‌های مرطوب که ممکن است کپک شایع باشد
تصفیه کننده هوای اکسی باکس، اصل طلایی برای حذف دودهای مضر و ذرات ریز و تمیز کردن هوای آلوده است و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد. استفاده از دستگاه تصفیه هوا مزایای زیادی دارد، از جمله:
• هوا حین ورود به خانه، تمیز می‌شود.
• دستگاه تصفیه هوا را می‌توان با قیمت مناسب تهیه کرد.
• دستگاه‌های تصفیه هوا با کاهش سطوح CO2 داخل خانه و پاکسازی VOCها، مهارت‌های شناختی را بهبود می‌بخشند.
• میزان و دفعات تمیز کردن خانه را کاهش می‌دهد. تمیز کردن زمان‌بر و پرهزینه است و هر بار که این کار را انجام می‌دهید در خطر آسیب به اثاثیه و اشیاء قیمتی هستید. بهترین راه برای کاهش گرد و غبار و نیاز به نظافت، تمیز کردن هوا است.
دستگاه‌های تصفیه هوای قابل حمل، انتخابی بسیار عالی هستند. این دستگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که در هر مکان و زمانی که بیشتر به آنها نیاز داشته باشید، از حضورشان بهره ببرید؛ مثلاً در فصل آلرژی نیاز به این دستگاه‌ها بیشتر احساس می‌شود. سپس در زمانی که دیگر به آنها احتیاج ندارید می‌توانید آنها را کنار بگذارید.
آیا دستگاه‌های تصفیه هوا برای فضاهای بزرگ کارآیی دارند؟
اتاق‌های بزرگ می‌توانند مقادیر زیادی آلاینده هوا را در خود جمع کنند. می‌توانید 2 یا چند دستگاه تصفیه هوای کوچک را در یک اتاق بزرگ قرار دهید یا دستگاه را در خانه و بین اتاق‌ها جابجا کنید.
بهترین مکان برای قرار دادن دستگاه تصفیه هوا کجاست؟
بهترین مکان برای قرار دادن دستگاه تصفیه هوای اکسی باکس نزدیک‌ترین جا به شماست. هرچه دستگاه به سر شما نزدیک‌تر باشد، هوای تمیز برای رسیدن به شما مسافت کمتری را طی می‌کند. در اتاق خواب، معمولاً این دستگاه روی یک میز کوچک نزدیک به تخت قرار می‌گیرد.
چقدر طول می‌کشد تا این دستگاه، هوای یک اتاق را تمیز کند؟
معمولا 30 دقیقه طول می‌کشد دستگاه تصفیه هوای اکسی باکس، هوای یک اتاق کوچک را تمیز کند. برای اتاق‌های بزرگتر، ممکن است 2 تا 3 ساعت طول بکشد. هرچه هوای محیط، آلوده‌تر باشد، مدت زمان بیشتری می‌برد تا هوا تصفیه شود.
به چند دستگاه تصفیه هوا در خانه خود نیاز دارید؟
به طور کلی، بهتر است در اتاق‌هایی که بیشترین زمان را در آن می‌گذرانید، یک دستگاه تصفیه هوا داشته باشید. این ممکن است به معنای نیاز به چند دستگاه تصفیه هوا باشد، یکی برای اتاق نشیمن، یکی برای آشپزخانه و دیگری برای اتاق خواب.
یکی از مزیت‌های تصفیه ‌کننده هوای‌ اکسی باکس امکان جابه‌جایی آن به نقاط مختلف خانه است. این دستگاه‌های کوچک اما کاربردی هوای کاملاً عاری از گرد و غبار را به صورت 7 روز هفته و 24 ساعته در اختیار شما قرار می‌دهند.
دستگاه تصفیه هوایی که نیاز دارم باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
دستگاه تصفیه هوای شما برای هر قسمت از خانه باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد:
نشیمن، آشپزخانه، اتاق‌ها
باید ذرات ریز وارد شده از درب ورودی و درب پاسیو را تصفیه کند و همچنین قابلیت از بین بردن بو را در حین پخت و پز را داشته باشد.
اتاق خواب
یک دستگاه تصفیه هوای کم صدا می‌خواهید که البته توانایی پاکسازی محیط اطرافتان را هم داشته باشد.
اتاق کودک
باید رومیزی و دور از دسترس باشد و با نویز پایین. در مورد ذرات ریز هم، باید 99٪ یا بیشتر فیلتر شوند.
نکته پایانی
اگر شما و افراد خانواده‌تان، آلرژی یا آسم دارید، یا جزء افرادی هستید که به طور مکرر عفونت‌های تنفسی را تجربه می‌کنید، حضور دستگاه تصفیه هوای اکسی باکس در خانه‌تان می‌تواند ضروری باشد.
عضویت در خبرنامه
تهران - یوسف آباد - خیابان سید جمالدین اسد آبادی - انتهای خیابان 66 - پلاک 38
پشتیبانی و خدمات پس از فروش
©2024 OXYBOX, All Right Reserved