چگونه بفهمیم به دستگاه تصفیه هوا نیاز داریم
چه چیزی باعث آلودگی هوای داخل خانه می‌شود؟
خانه‌های مدرن برای بهره‌وری انرژی کاملاً مهر و موم شده‌اند. خانه‌های کم‌مصرف برای قبض برق خوب هستند، اما برای آلرژی شما مضر هستند. این مهر و موم‌های محکم، انواع آلاینده‌ها را در خانه شما به دام می‌اندازند. شگفت‌آور است که چقدر سریع گرد و غبار و ذرات معلق در اثاثیه منزل جمع می‌شود، حتی اگر به طور مرتب تمیز شوند، حتی با فیلتر مرکزی هوا.
برخی از مردم در مورد کیفیت پایین هوای داخل خانه خود اطلاعی ندارند یا از بهبود کیفیت آن جلوگیری می‌کنند تنها به این دلیل که فکر می‌کنند بیش از هر کار دیگری در زندگی دردسر دارد. دستگاه تصفیه هوا یک راه عالی برای تمیز کردن هوای اتاق یا خانه شما است، اما چگونه می‌توان فهمید که به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز دارید؟
چند نشانه وجود دارد که به شما نشان می‌دهد به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز دارید:
• آلرژی شما در حال افزایش است.
اگر مشکلات تنفسی دارید؛ اگر هر روز صبح با گلودرد از خواب بیدار می‌شوید، به یک دستگاه تصفیه هوای اکسی باکس برای خانه خود نیاز دارید. این دستگاه می‌تواند مشکلات تنفسی ناشی از جریان بد هوا در هنگام خواب را نیز برطرف کند!
• شما بچه‌دار شده‌اید یا باردار هستید.
بسیاری از محققان اکنون بر این باورند که بیماری یک فرآیند مداوم در بدن است که ممکن است سالها طول بکشد تا از مراحل اولیه تکامل یابد. بنابراین، جنین یا نوزادی که در اوایل در معرض سم سرطان‌زا قرار می‌گیرد، شانس بیشتری برای ابتلا به بیماری در مراحل بعدی زندگی خواهد داشت.
• نمی توانید جلوی عطسه را بگیرید.
شوره حیوانات خانگی، گرده، گرد و غبار و غیره تنها برخی از آلاینده‌های موجود در هوا هستند که می‌توانند در هوای اطراف خانه شما وجود داشته باشند و باعث عطسه یا واکنش آلرژیک شوند.
• هوا در اتاق شما خفه یا کهنه است.
اگر هنگام تنفس هوای اتاق شما بوی بدی می‌دهد، می‌تواند نشانه‌ای از کیفیت پایین هوا در اتاق باشد. اگر نمی‌توانید اتاق را تهویه کنید، یک دستگاه تصفیه هوا می‌تواند با فیلتر کردن ذرات، به بهبود کیفیت هوای اتاق کمک کند.
• در جایی که زندگی می‌کنید، گرده‌ها زیاد است .
آلرژی‌ها مانند آسم، می‌توانند فصلی باشند و اغلب توسط گرده‌های موجود در هوا ایجاد می‌شوند. گرده‌هایی که باعث ایجاد آلرژی می‌شوند برای همه متفاوت است، بنابراین مهم است که محیط خانه خود را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی شما را تحریک می‌کند. می‌توانید این وضعیت را با یک دستگاه تصفیه هوا اصلاح کنید.
• حیوانات خانگی دارید .
رهایی از بو و موی حیوانات خانگی خود یک چالش است. یک دستگاه تصفیه هوا می‌تواند به از بین بردن بوی حیوانات خانگی کمک کند.
• در محیط شهری شلوغ زندگی می‌کنید .
اکثر مردم 8 تا 12 ساعت در روز را در داخل خانه سپری می‌کنند، بنابراین کیفیت هوای داخل خانه ما باید در اولویت باشد. به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، کیفیت هوای داخل خانه می‌تواند تا 100 برابر بدتر از هوای بیرون باشد.
• مشکل در خوابیدن دارید.
اگر با مشکلات تنفسی هنگام خوابیدن یا خستگی ناشی از کار به دلیل کیفیت بد هوا مواجه هستید، روی یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه‌گذاری کنید.
• اغلب بیمار هستید و پزشک شما توضیحی ندارد.
سرماخوردگی تقریبا دو بار در سال با تغییر فصول اتفاق می‌افتد و 3-4 روز طول می‌کشد. اما اگر به طور مداوم عطسه می‌کنید، ممکن است آلرژی باشد! گرد و غبار یا گرده می‌تواند در افرادی که سیستم ایمنی قوی ندارند مانند کودکان، آلرژی ایجاد کند.
• خروپف می‌کنید.
آلرژن‌ها و آلاینده‌های موجود در هوا مانند گرده و شوره حیوانات خانگی می‌توانند باعث احتقان بیشتر راه‌های هوایی شوند که می‌تواند به خروپف شما کمک کند. با داشتن یک دستگاه تصفیه هوا در اتاق خواب متوجه می‌شوید که بهتر می‌خوابید و کمتر خروپف می‌کنید.
• همسایه‌های شما سیگار می‌کشند.
اگر همسایه‌های شما سیگار می‌کشند، دچار پارانوئید نشوید؛ اما به فکر تهیه یک دستگاه تصفیه هوا برای خانه خود باشید. بدیهی است که دود برای سلامتی شما مضر است. مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو می‌توانند در داخل خانه تجمع کنند و خطرات جدی برای سلامتی ایجاد کنند.
• گرد و غبار را همه جا می‌بینید.
آیا متوجه تجمع گرد و غبار در اطراف خانه و اتاق خواب خود شده‌اید؟ یک تصفیه کننده هوا به کاهش میزان گرد و غبار در هوا کمک می‌کند.
• خانه شما بوی بد یا مواد ضدعفونی‌کننده و شیمیایی می‌دهد.
بوها یکی از رایج‌ترین مشکلات کیفیت هوای داخل ساختمان هستند. آنها می‌توانند از حیوانات خانگی شما، پخت و پز غذا و استفاده از مواد ضد‌عفونی کننده و شیمیایی و موارد دیگر ایجاد شوند! در این صورت، بهتر است با تهیه یک دستگاه تصفیه‌ هوا از شر آن‌ها خلاص شوید.
• مشکل قفسه سینه مانند آمفیزم یا بیماری COPD دارید.
اگر شما از آمفیزم (تخریب کیسه‌های ریوی که باعث می‌شود اکسیژن کمتری به خون برسد) یا COPD (بیماری مزمن انسدادی ریه) رنج می‌برید، اگر بیماری قفسه سینه شما جدی است، به یک دستگاه تصفیه هوا نیاز دارید. دود ناشی از سیگار و سایر منابع می‌تواند باعث شود افراد احساس کنند نمی‌توانند نفس بکشند. این می‌تواند شب، هنگام خواب اتفاق بیفتد به خصوص اگر در نزدیکی یک جاده شلوغ زندگی می‌کنید.
این روزها، تنها شرایط دیدنی بسیار واضح، پس از یک باران طولانی است. باران هوا را تمیز می‌کند اما این فقط یک روز طول می‌کشد. حتی اگر علائم شما در حال حاضر قابل توجه نباشد، به این معنی نیست که هوای داخل خانه شما تمیز است. طبق گفته EPA (آژانس حفاظت از محیط زیست) اثرات بد سلامتی، پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت یا مکرر ظاهر می‌شود. بنابراین، بهتر است در حال حاضر به فکر تمییز کردن هوای خانه خود باشید.
عضویت در خبرنامه
تهران - یوسف آباد - خیابان سید جمالدین اسد آبادی - انتهای خیابان 66 - پلاک 38
پشتیبانی و خدمات پس از فروش
©2024 OXYBOX, All Right Reserved