چگونه از شر بوی نامطبوع خانه خلاص شویم؟
چگونه از شر بوی نامطبوع خانه خلاص شویم؟
حس بویایی از فردی به فرد دیگر و همچنین سن متفاوت است. برخی از بوها ممکن است اصلا شما را آزار ندهند. با این حال، می‌توانند عواقبی ایجاد کنند. در برخی موارد حتی می‌توانند برای سلامتی شما مضر باشند.

در این مقاله می‌توانید با انواع بوها و راهکارهایی برای از بین بردن بوهای نامطبوع در خانه آشنا شوید.

• دود سیگار - معمولی‌ترین بوی نامطبوع
هر غیر سیگاری اعتراف می‌کند که زننده‌ترین بوها، بوی ناشی از دود سیگار است. متأسفانه، اگر یک یا چند نفر از اعضای خانواده به طور منظم سیگار بکشند، این بو اجتناب ناپذیر خواهد بود.
دود نه تنها همراه با هوای خانه شما حرکت می‌کند، بلکه به سطوح مبلمان، لباس‌ها و حتی بدن شما می‌چسبد و اثراتش را روی سیستم سلامتی شما به جا می‌گذارد. بر اساس یک مطالعه از موسسه ملی سرطان، مصرف دخانیات و دود سیگار از علل اولیه سرطان ریه هستند.

• بوی حیوانات خانگی
امروزه اکثر خانواده‌ها حداقل یک حیوان خانگی دارند. همه ما حیوانات خانگی خود را دوست داریم، اما مشکل اینجاست که بوی آنها برای ما جذابیتی ندارد. از بین بردن بو سخت است. ما سعی می‌کنیم آنها را بشوییم، اما تاثیر چندانی ندارد.
بوی حیوانات خانگی می‌تواند به اندازه موها و شوره آنها برایتان آزاردهنده باشد و مشکلات زیادی را برای شما و خانواده‌تان ایجاد کند. استشمام این بو برای مبتلایان به آلرژی یک کابوس کامل است.

• بوی غذا و آشپزی
به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، پخت و پز نیز رایج‌ترین منبع بو و دود در خانه شما است. در آپارتمان من، جریان هوا از آشپزخانه مستقیماً به اتاق خواب منتهی می‌شود. این واقعیت ناگوار را با یک هود در بالای فر که منحصراً فقط برای نمایش وجود دارد ترکیب کنید، می‌توانید کابوس‌هایی را تصور کنید که با پختن یک غذا با بوی تند مثل ماهی به سراغتان می‌آید.
من یاد گرفته‌ام که وقتی شروع به آشپزی می‌کنم، در اتاق خوابم را ببندم تا از پخش شدن بوی پخت و پز در خانه که حتی به ملحفه‌ها و لباس‌های شسته شده‌ام نیز رحم نمی‌کنند، جلوگیری کنم؛ اما با این وجود، بوی آشپزخانه تمایل زیادی به ماندگاری دارد! من فکر می‌کنم جریان هوا در آپارتمان من، بسیار ضعیف است. و به همان اندازه که من دوست دارم از خوردن یک ماهی لذت ببرم، واقعاً نمی‌خواهم تختخوابم تمام روز بوی آن را بدهد. با این حال، من حاضر نیستم از پختن ماهی نیز دست بکشم.

• بوی زباله
باور کنید وقتی می‌گویم بدترین سناریو این است که فراموش کنیم زباله‌ها را بیرون ببرم، دروغ نگفته‌ایم. حتی بعد از اینکه توانسته‌ایم کیسه زباله را از خانه خارج کنیم، باز بوی بد برای چندین ساعت باقی می‌ماند.
برای رهایی از بوی بد خانه چه کاری انجام دهیم؟
برای بسیاری از مردم، خانه جزء اصلی زندگی آنهاست. از لحظه‌ای که از خواب بیدار می‌شوند تا شب که به رختخواب می‌روند، خانه‌شان پایگاهی است برای زندگی، بازی و کار. متأسفانه بسیاری از افراد از مراقبت‌های خانگی غافل می‌شوند و نتیجه این است که خانه آنها به محیطی برای جمع شدن باکتری‌های مضر و سایر میکروارگانیسم‌ها تبدیل می‌شود.

توصیه ما به شما برای کم کردن بوی بد خانه:

1. به طور منظم جاروبرقی بکشید و خانه را تمیز کنید.
برای دور نگه داشتن بوی بد، مرتباً گردگیری کنید و جاروبرقی بکشید تا آلودگی‌های کمتری برای انتشار بو در هوا وجود داشته باشد. بعلاوه، پاشیدن جوش شیرین روی فرش کمک می‌کند تا بوی بد بیشتری را قبل از اینکه جاروبرقی بکشید از بین ببرد.

2. از تهویه مناسب خانه خود مطمئن شوید.
برای اطمینان از تهویه مناسب حین پخت و پز یک پنجره را باز و فن را روشن کنید. این جریان هوا را افزایش می‌دهد و در محیط‌های بسته از دستگاه تصفیه هوای اکسی باکس استفاده کنید.

3. آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی را تمیز نگه دارید.
بیشترین منبع بو در آشپزخانه و سرویس بهداشتی یافت می‌شود. اگر می‌خواهید خانه‌تان بوی خوبی بدهد، مهم است که آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی خود را تمیز نگه دارید.

4. اجازه ندهید زباله‌ها در خانه‌تان انباشته شود.
اگر بتوانید زباله‌ها را در اسرع وقت دور بریزید، عالی است. این به این دلیل است که زباله‌ها حاوی مواد متنوعی مانند غذا، ترکیبات شیمیایی و غیره هستند که همگی در مدت زمان کوتاهی تجزیه می‌شوند و گازهایی را با بوی بسیار قوی ناخوشایند در هوا آزاد می‌کنند.

5. استفاده از رطوبت‌گیر را جدی بگیرید.
اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می‌کنید، حتما از یک رطوبت‌گیر در سرویس‌های بهداشتی خود استفاده کنید. رطوبت بالا، عامل اصلی ایجاد بو در سرویس‌های بهداشتی است.

بهترین از بین برنده بو چیست؟
یکی از دلایلی که بعضی بوها، بیشتر در محیط می‌مانند این است که بوها دارای سطوح فرار متفاوتی هستند که از مایع به گاز تبدیل می‌شود. هر چه مایع، فرارتر باشد و بو تندتر، بیشتر در هوا منتشر می‌شود و برای مدت طولانی‌تری در مقایسه با بوی ملایم در خانه شما باقی می‌ماند. همچنین شدت این بوها بستگی به این دارد که گیرنده‌های بینی شما چقدر حساس باشند.
درست است که خوشبو‌کننده‌ها و سایر محصولات شیمیایی ممکن است بوی بد را خفه کنند، ولی آنها را برای همیشه از بین نمی‌برند. تصفیه‌کننده هوای اکسی باکس بخارهای ناخوشایند حاصل از پخت و پز، مواد خارج شده از گاز، بوی نم ناشی از رطوبت هوا و یا زباله‌های فراموش شده را فیلتر کرده و محیطی تمیز و تازه را ایجاد می‌کند.
عضویت در خبرنامه
تهران - یوسف آباد - خیابان سید جمالدین اسد آبادی - انتهای خیابان 66 - پلاک 38
پشتیبانی و خدمات پس از فروش
©2024 OXYBOX, All Right Reserved