نقش دستگاه تصفیه هوا در کاهش ابتلا به آنفولانزا
نقش دستگاه تصفیه هوا در کاهش ابتلا به آنفولانزا
فصل سرماخوردگی و آنفولانزا
فصل آنفولانزا زمانی شروع می‌شود که هوا در پاییز سردتر می‌شود و تا اوایل اسفند یا اوایل اردیبهشت که بهار فرا می‌رسد ادامه می‌یابد. فعالیت آنفولانزا در اواخر پاییز و اوایل زمستان به اوج خود می‌رسد. شما در هر زمانی از سال می‌توانید به آنفولانزا مبتلا شوید، اما بیشتر موارد در اوایل پاییز و اواخر زمستان اتفاق می‌افتد. بسیاری از مردم برای درمان بیماری خود به داروهای سرماخوردگی و آنفولانزا روی می‌آورند، اما پیشگیری روش بسیار هوشمندانه‌تری است.
کیفیت هوای داخل خانه در پاییز
متأسفانه هوای پاییزی مجموعه مشکلات خاص خود را دارد. آیا می‌دانستید با ورود به پاییز و انتظار آب و هوای خنک‌تر و مرطوب‌تر، کیفیت هوای داخل خانه شما نیز احتمالاً کاهش می‌یابد؟
علاوه بر سطوح آلوده مانند دستگیره درها، راه اصلی انتقال بسیاری از عوامل بیماری‌زا هوا است. آنها یا به صورت قطرات بزرگ پخش می‌شوند که می‌تواند در تماس با غشاهای مخاطی باعث عفونت شود یا در ذرات معلق در هوا. به دلیل اندازه کوچک کمتر از 5 میکرومتر، آئروسل‌ها بلافاصله روی زمین نمی‌افتند؛ آنها در هوای اتاق شناور می‌شوند.
هر فردی میکروب‌هایی را در هوای اطراف خود منتشر می‌کند. یک فرد آلوده تنها با یک عطسه، تقریباً 40000 ذره را به هوا پرتاب می‌کند. هنگامی که او سرفه می‌کند، 710 و به ازای هر کلمه 36 عدد ذره منتشر می‌شود.
جریان هوای کمتر
در طول ماه‌های گرم‌تر، باز نگه داشتن پنجره‌ها و درها معمول است. در حالی که از تهویه طبیعی زیادی در فضای داخلی خود استفاده می‌کنید، اما در پاییز، آب و هوا این اجازه را به راحتی به شما نمی‌دهد و معمولا تمایل دارید که درها و پنجره‌ها را بسته نگه دارید.
اما وقتی پنجره‌ها را می‌بندید، نه تنها هوای سرد را، بلکه منبع هوای تازه را نیز قطع می‌کنید. با تهویه طبیعی کمتر، آلاینده‌های هوای داخل خانه و میکروب‌ها مسیرهای گردش کمتری دارند و در داخل خانه به دام می‌افتند. این منجر به کیفیت پایین هوای داخلی می‌شود.
همچنین افراد بیشتری در ماه‌های سردتر رانندگی می‌کنند. وقتی هوا گرم است و مقصد شما نزدیک است، ممکن است پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری را در نظر بگیرید. اما زمانی که هوا سرد است، به احتمال زیاد ماشین را برای هر کاری انتخاب می‌کنید. و ما می‌دانیم که دود اگزوز یک منبع بزرگ آلودگی هوا است.
علاوه بر این، اغلب در طول پاییز با تغییر آب و هوا از انرژی گرمایشی بیشتری استفاده می‌کنید تا از دمای گرم و راحت در داخل خانه اطمینان حاصل کنید. همچنین لامپ‌ها را زمان بیشتری روشن می‌گذارید زیرا هوا زودتر تاریک می‌شود.
افزایش مقیاس وسیع در مصرف انرژی در سراسر کشور به سطوح بالاتر آلودگی هوا کمک می‌کند. و هنگامی که آلودگی هوای بیرون بیشتر باشد، احتمالاً آلودگی هوای داخل خانه را نیز افزایش می‌دهد.
نشانه‌های مشکل کیفیت هوای داخل ساختمان:
• تحریک گوش، بینی، دهان و گلو
• سرفه یا مشکل در تنفس
• عطسه کردن
• آبریزش و گرفتگی بینی
• سرگیجه
• سر درد
• و گاهی حتی تب خفیف
انتشار بیشتر و سریع‌تر ویروس‌ها
اگر فردی در اطراف شما از سرماخوردگی یا آنفولانزا رنج می‌برد، به احتمال زیاد شما نفر بعدی هستید. سرماخوردگی توسط تعدادی از انواع مختلف ویروس ایجاد می‌شود. این ویروس‌ها از طریق چشم، بینی و دهان وارد بدن می‌شوند و باعث التهاب در مجاری بینی، گلو و سینوس می‌شوند.
توصیه‌هایی برای کمک به جلوگیری از گسترش آنفولانزا:
1. هنگام سرفه یا عطسه، بینی و دهان خود را با دستمال بپوشانید. بعد از استفاده، دستمال را در سطل زباله بیندازید.
2. دست‌های خود را اغلب با آب و صابون بشویید.
3. از دست زدن به چشم، بینی و دهان خود، خودداری کنید. میکروب‌ها از این طریق نیز پخش می‌شوند.
4. سعی کنید از تماس نزدیک با افراد بیمار پرهیز کنید.
5. اگر مبتلا به آنفولانزا هستید، حداقل تا 24 ساعت پس از رفع تب (بدون داروی تب بر) به جز برای دریافت مراقبت‌های پزشکی یا سایر نیازهای واجب از خانه خارج نشوید.
6. در هنگام بیماری، تماس با دیگران را تا حد امکان محدود کنید تا آنها را آلوده نکنید.
7. به طور مرتب صفحه کلید و تلفن همراه خود را ضدعفونی کنید.
8. سطح رطوبت خانه خود را زیر 50 درصد نگه دارید. بیش از حد از دستگاه بخور استفاده نکنید.
9. از جاروبرقی برای کاهش گرد و غبار، شوره حیوانات خانگی و سایر مواد حساسیت زا استفاده کنید.
10. اجازه سیگار کشیدن در خانه را ندهید.
11. در اوج فصل گرده افشانی، با درآوردن کفش یا استفاده از پادری در جلوی درب منزل، مقدار گرده‌ای را که روی کفش یا لباس‌های خود وارد خانه می‌کنید را کاهش دهید.
12. حیوان خانگی خود را در خارج از خانه مرتب کنید تا میزان شوره حیوانات خانگی در هوا را کاهش دهید. ملافه‌های حیوان خانگی خود را به طور مرتب بشویید.
13. از دستگاه تصفیه هوای قابل حمل اکسی باکس در خانه و محل کار خود استفاده کنید.
دستگاه‌های تصفیه هوا 99.9 درصد ذرات معلق را حذف می‌کند. اما آیا واقعاً یک دستگاه تصفیه هوا می‌تواند از بیمار شدن شما جلوگیری کند؟ باکتری‌ها و ویروس‌ها در هوا شناور هستند، جایی که می‌توان آنها را استنشاق کرد. این بدان معنی است که دستگاه تصفیه هوای اکسی باکس به طور بالقوه می‌تواند آنها را از هوا حذف کند. اگر در حال حاضر سرماخوردگی یا آنفولانزا دارید، یک دستگاه تصفیه هوا بیماری را از بین نمی‌برد، اما می‌تواند با بهبود کیفیت هوا برخی از علائم را کاهش دهد.
عضویت در خبرنامه
تهران - یوسف آباد - خیابان سید جمالدین اسد آبادی - انتهای خیابان 66 - پلاک 38
پشتیبانی و خدمات پس از فروش
©2024 OXYBOX, All Right Reserved