وسیله‌های لازم برای بچه‌های کوچک در سفر
وسیله‌های لازم برای بچه‌های کوچک در سفر
خاطره‌سازی با خانواده یکی از خارق‌العاده‌ترین کارهایی است که می‌توانیم انجام دهیم. یک راه فوق‌العاده برای انجام این کار این است که یا هم سفر کنید. تعطیلات، زمانی است که کودکان و خانواده‌ها می‌توانند منتظر استراحت و گذراندن وقت با هم بدون حواس‌پرتی‌های معمول محیط کار، مدرسه و کارهای روزمره باشند. با این حال، فقدان یک محیط خانه آشنا همراه با فعالیت‌ها واسباب‌بازی‌های جدید، گاهی اوقات می‌تواند منجر به آسیب شود.
سفر با بچه‌ها
اگر با فرزندانتان سفر می‌کنید، مطمئن شوید مکان‌هایی را انتخاب می‌کنید که کیفیت هوای بهتری دارند، زیرا کودکان در مقایسه با بزرگسالان مقدار بیشتری هوا جذب می‌کنند و بیشتر تحت تاثیر آلودگی هوا قرار می‌گیرند.
6 دلیل برای محافظت از نوزادان و کودکان در برابر آلودگی هوا
عوامل زیادی وجود دارد که کودکان و نوجوانان را به ویژه در برابر آلودگی هوا آسیب‌پذیر می‌کند. برخی از این عوامل را در ذیل ذکر می‌کنیم:
1. کودکان هر چه سن کمتری داشته باشند بیشتر در دقیقه نفس می‌کشند به این معنی که هوا و اکسیژن بیشتری نسبت به بزرگسالان دریافت می‌کنند.
2. به دلیل ارتفاع فیزیکی کمتر، هوا را نزدیک‌تر به زمین تنفس می‌کنند، جایی که برخی آلاینده‌ها به ویژه از اگزوز ماشین‌ها خارج می‌شوند.
3. اندام کودکان از جمله ریه‌های آنها نیز هنوز در حال رشد هستند و آلودگی هوا می‌تواند در این فرآیند بیولوژیکی اختلال ایجاد کند.
4. بدن آنها کمتر قادر به متابولیسم، سم‌زدایی و دفع مواد سمی موجود در آلودگی هوا است.
5. مغز آنها هنوز در حال رشد است و ترکیبات عصبی موجود در آلودگی هوا می‌تواند بر رشد شناختی کودکان تأثیر بگذارد.
6. آنها به ازای هر واحد وزن بدن نسبت به بزرگسالان هوای بیشتری را استنشاق می‌کنند.
7. کودکان، سریع‌تر نفس می‌کشند و اغلب از نظر فیزیکی فعال‌تر هستند و بنابراین در آلودگی هوا بیشتر تنفس می‌کنند.
8. علاوه بر این کودکان نسبت به بزرگسالان بخش بیشتری از هوا را از طریق دهان خود استنشاق می‌کنند. به دلیل افزایش تنفس دهانی، آلودگی به عمق دستگاه تنفس تحتانی نفوذ می‌کند که نفوذپذیری بیشتری دارد.
وسایل مورد نیاز کودکان برای سفر
دستمال مرطوب، پوشک، غذای کودک، تنقلات، لباس اضافی، وسایل خواب، کیت کمک‌های اولیه، بطری و فلاسک آب...
یکی از مشکلات سفر با کودکان، سرگرم کردن آنهاست. ما فقط می‌توانیم کودک خود را هر بار شاید تا 15 دقیقه مشغول نگه داریم. اگر به او اجازه دهیم برنامه‌های مورد علاقه‌اش را تماشا کند، ممکن است تا 25 دقیقه طول بکشد. به همین دلیل است که همراه داشتن وسایل سرگرم‌کننده برای کودک مهم است. از جمله کتاب، تبلت، فیلم و کتاب‌های صوتی، دفتر و مدادهای رنگی و اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌اش.
سفر و آلودگی هوا
آلودگی هوا یک مشکل رو به افزایش برای مسافرانی است که در داخل و خارج از کشور سفر می‌کنند. قبل از سفر حتما از کیفیت هوای مقصد خود مطلع شوید. می‌توانید گزارش‌های هواشناسی تلویزیون را تماشا کنید یا به صورت آنلاین جستجو کنید تا میزان آلودگی هوا در آن منطقه را بفهمید. به زمان سفر توجه داشته باشید و در ساعات اولیه صبح که آلودگی هوا کمتر است حرکت کنید. برای سفر مسیرهای خلوت‌تر را که آلودگی کم‌تری در آنها وجود دارد انتخاب کنید.
ما به تنهایی نمی‌توانیم هوای محیط بیرون و سطح آلودگی آن را کنترل کنیم. این امر مستلزم مقررات گسترده‌تری در مورد آلودگی است، اما می‌توانیم سطح آلودگی هوای داخل خانه، هتل و اتومبیل خود را کنترل کنیم. تمییز کردن هوا با دستگاه تصفیه هوای اکسی باکس، سالم‌ترین محیط را برای کودکان ما ایجاد می‌کند.
دستگاه‌ تصفیه هوای اکسی باکس برای حذف آلاینده‌ها از هوای اطراف شما استفاده می‌شود تا کیفیت کلی هوایی که تنفس می‌کنید بهبود یابد.
این دستگاه بوهای ناخواسته، ذرات گرد و غبار، شوره حیوانات، گرده و سایر آلاینده‌ها را از بین میبرد. برای افرادی که از آسم یا آلرژی رنج می‌برند بسیار مفید هستند و می‌توانند به محافظت از شما و فرزندانتان در برابر ابتلا به ویروس‌های موجود در هوا در فضاهای عمومی کمک کنند.
مواردی که باید در مورد دستگاه‌های تصفیه هوای مسافرتی در نظر بگیرید
• اندازه و وزن: تصفیه کننده‌ای که در خانه استفاده می‌کنید باید خروجی کافی برای کنترل متراژ مربع اتاقی که می‌خواهید تصفیه کنید داشته باشد. وقتی در حال سفر هستید، می‌خواهید به جای آن روی دستگاه‌های تصفیه‌کننده هوایی تمرکز کنید که به خوبی کار می‌کنند و در عین حال به اندازه کافی قابل حمل هستند تا در اتاق هتل، ماشینتان یا حتی برای محافظت از شما در برابر میکروب‌ها در حمل‌ونقل عمومی یا مکان‌های شلوغ باشند. اکثر دستگاه‌های تصفیه هوای قابل حمل به اندازه کافی فشرده هستند تا روی میز خواب هتل شما قرار بگیرند و می‌توان آنها را با استفاده از یک پریز معمولی یا با استفاده از باتری شارژ کرد.
• سر و صدا: هیچ‌کس دستگاهی را نمی‌خواهد که او را در شب بیدار نگه دارد، بنابراین هرچه دستگاه تصفیه هوای شما بی‌صداتر باشد، با سبک زندگی شما سازگارتر خواهد بود.
عضویت در خبرنامه
تهران - یوسف آباد - خیابان سید جمالدین اسد آبادی - انتهای خیابان 66 - پلاک 38
پشتیبانی و خدمات پس از فروش
©2024 OXYBOX, All Right Reserved