آیا دستگاه‌های تصفیه هوا به خواب بهتر کمک می‌کنند؟
آیا دستگاه‌های تصفیه هوا به خواب بهتر کمک می‌کنند؟
بسیاری از ما می‌دانیم که داشتن یک خواب منظم و بدون وقفه شبانه، بستر یک زندگی شاد و سالم است. استراحت مناسب برای سلامت جسمی و روانی بسیار مهم است و تحقیقات حتی نشان می‌دهد افرادی که خواب خوب شب را به یک روال زندگی خود تبدیل می‌کنند، عمر طولانی‌تری دارند.
اگر ده ساعت در رختخواب هستید اما فقط شش ساعت می‌خوابید، بازده خواب شما ضعیف است. آپنه خواب، احتقان و مجاری تنفسی ملتهب می‌تواند کارایی خواب شما را کاهش دهد. در نتیجه، ممکن است به اندازه‌ای که نیاز دارید، نتوانید بخوابید.
وقتی تعطیلات را به حومه شهر می‌روید، احتمالاً خوب می‌خوابید. ممکن است تصور کنید به این دلیل است که از استرس‌ها و نگرانی‌های روزانه خود دور هستید؛ اما واقعیت این است که تنفس در هوای پاک نیز خواب را بهبود می‌بخشد.
هوای داخل خانه ممکن است بیشتر از بیرون آلوده باشد؛ این واقعیت، اغلب برای بسیاری شوکه کننده است. با این حال، طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، هوای داخل خانه شما می‌تواند پنج برابر بیشتر از بیرون آلوده باشد. مصالح ساختمانی، محصولات شوینده، خوشبو کننده‌های هوا، دود سیگار و شومینه‌ها، شایع‌ترین آلاینده‌هایی هستند که در داخل خانه دیده می‌شوند. علاوه بر این، فعالیت‌های روزانه مانند پخت و پز یا روشن کردن شمع می‌تواند باعث انتشار گازهای گلخانه‌ای شود.
دانشمندان، آزمایشی را با پختن یک شام معمولی انجام دادند. آنها یک تعطیلات را شبیه‌سازی کردند که با صبحانه شروع شد و کمی بعد شروع به پختن نهار و شام کردند. به استثنای دستگاه‌های نظارت بر کیفیت هوا که در اطراف خانه قرار داده بودند، آشپزخانه مانند آشپزخانه‌های دیگر به نظر می‌رسید.
تا زمانی که شام به پایان رسید، غلظت ذرات ریز به طرز خطرناکی بالا رفته بود. در واقع، طبق تعریف EPA در محدوده "بسیار ناسالم" قرار داشت. اگر در فضای باز بود، حتما یک هشدار کیفیت هوا دریافت می‌کرد، اما چنین چیزی در خانه‌های ما وجود ندارد.
کیفیت پایین هوا چه تاثیری برسلامت دارد؟
کیفیت پایین هوا می‌تواند بر سلامتی شما تأثیر منفی بگذارد و خواب شما را مختل کند. آلودگی اتاق خواب می‌تواند باعث آلرژی، آسم و تشدید علائم آپنه خواب شود و استراحت شبانه با کیفیت را دشوارتر کند. کم‌خوابی ناشی از آلرژی می‌تواند به روز بعد نیز سرایت کند و باعث سردرد، سستی صبحگاهی، خواب آلودگی در طول روز و افزایش اتکا به داروهای خواب شود.
همه ما می‌دانیم که به یک خواب خوب نیاز داریم؛ پس چرا برای نجات از مشکلات خواب، برای یک دستگاه تصفیه هوا سرمایه‌گذاری نکنیم؟ دستگاه‌های تصفیه هوا نه تنها کیفیت هوا را بهبود می‌بخشند، بلکه به خنثی کردن بوی نامطبوع نیز کمک می‌کنند.
نکات زیر در کنار یک دستگاه تصفیه هوا، به استراتژی شما برای تنفس بهتر در خواب کمک می‌کنند:
• سطوحی مانند مبلمان و قاب عکس‌ها را از گرد و غبار، پاک کنید.
• از پرده‌های قابل شستشو استفاده کنید.
• پنجره‌ها و درها را ببندید تا مواد آلرژی‌زا مانند گرده‌ها و دود اگزوز ماشین‌ها و کارخانه‌ها را از خود دور کنید.
• ملافه‌ها را با حرارت بالا بشویید و خشک کنید تا کنه‌های گرد و غبار را از بین ببرید.
• حداقل هفته‌ای یکبار جاروبرقی بکشید.
• برای مبارزه با کپک از رطوبت‌گیر استفاده کنید.
• اتاق خواب خود را به منطقه‌ای بدون حیوانات خانگی تبدیل کنید
دستگاه‌های تصفیه هوا مزایای دیگری نیز دارند، از جمله:
• این دستگاه‌ها در فصل گرده به حذف گرده‌ها از هوا برای بهبود سطح آلودگی هوا کمک زیادی می‌کنند.
• آلاینده‌هایی که باعث آلودگی هوا می‌شوند را از محیط زیست حذف می‌کنند و کیفیت هوا را بهبود می‌بخشند.
• افراد مبتلا به آلرژی از آن سود خواهند برد زیرا بیشتر آلرژن‌های موجود در هوا را از بین می‌برند.
• بوهای نامطبوع و آزاردهنده مانند بوی حیوانات خانگی، بوی کربن و بسیاری از بوهای بد دیگر از بین خواهند رفت.
• هنگامی که از این دستگاه برای تمیز کردن هوای اتاق خواب خود استفاده می‌کنید، بیماری‌های موجود در هوا به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابند.
• این دستگاه‌ها برای استفاده در خانه ایده‌آل هستند و برای بچه‌ها و حیوانات خانگی هنگام تمیز کردن هوا خطری ندارند.
عضویت در خبرنامه
تهران - یوسف آباد - خیابان سید جمالدین اسد آبادی - انتهای خیابان 66 - پلاک 38
پشتیبانی و خدمات پس از فروش
©2024 OXYBOX, All Right Reserved